Mé vlasy a péče o ně

1:32 PM

Jak se starám o své vlasy? To se dozvíte níž. Rovnou vám prozradím, že toho moc toho nepoužívám a mým největším přítelem jsou přírodní olejíčky. Vlasy mám lehce vlnité, u kořínků mastné, konečky suché.

-  Pravidelně je zastřihuji. Třeba i jen dva centimetry, ale rostou mi potom rychleji a nemám zničené a suché konečky. Vlasy jsou sice korunou krásy, ale přesto tohle dělám většinou sama. Nicméně teď bych si chtěla vlasy nechat narůst a pořádně se o ně starat. Nevím, jestli je zvládnu nestříhat, ale chtěla bych. A hlavním důvodem je to, že až je budu mít dostatečně dlouhé, mám v plánu je ostříhat a zdarma věnovat jednomu kadeřnickému salonu, který spolupracuje s různými nadacemi a tvoří paruky pro holčičky, které už jako malé slečny kvůli nějaké chorobě nemají vlasy. Potřebují ale alespoň 25 cm, takže bych si je teď chtěla nechat narůst a pak ostřihnout na long bob - zhruba po prsa. Naštěstí mi vlasy rostou hodně rychle, tak se toho snad někdy dočkám. Zatím mám takovou délku, že bych přišla o dost vlasů, a na to bohužel nemám koule. 

- Fén používám jen pokud opravdu nestíhám a žehličku hodně zřídka. Obecně se nadměrnému teplu snažím vyhnout.

- Šampóny se snažím střídat. Dost mi teď vyhovuje bylinný od Henny. Pak mám taky ráda obyčejný kopřivový, nebo Naturalium Coco bez parabenů a všeho škodlivého. Je zároveň i kondicionerem a je vhodný pro denní použití. Já si teď ale vlasy myji tak obden.

- Po mytí vlasy nedrhnu ručníkem! Jen promačkám a nechám volně schnout.

- Kondicionéry a masky skoro nepoužívám. Naturalium Coco je už šampon a kondicionér v jednom, což mi vyhovuje. Jinak místo obchodových masek používám olejíčky. Konkrétně kokosový a ricinový. Někdy si ho nechám na hlavě 3 hodiny před mytím, jindy 5 minut při mytí. Když ho mám dlouho, dávám ho i ke kořínkům (!), což hodně lidí nedělá. Stačí ho pořádně vymýt a vlasy rozhodně nejsou mastné.  Krásně podporuje růst, naopak zamezuje maštění a zařídí, aby vám rostly zdravé vlasy. Někdy si ho dávám i do konečků během dne. Z "oficiálních" olejíčků dopotřebovávám ještě Pantene Pro-V s keratinem a vitaminem E, což je taky super věcička, ale klasické oleje nemají konkurenci.

- Momentálně používám i Biohar na zlepšení kvality vlasů a podpoře růstu.

- Při česání češu od konečků ke kořínkům, nebo se o to alespoň snažím. Nově používám i přírodní dřevěný hřeben z DM. Pár let jsem používala TT, který byl skvělý, ale bohužel se mi někam zatoulal, tak jsem přešla na tento.

- Snažím se nechodit spát s mokrou hlavou a ani s rozpuštěnými vlasy. Tady už jde ale hlavně o mé pohodlí, rozpuštěné vlasy mi přes noc hrozně vadí, přeležím je a ráno vypadám hrozně. Proto si vždycky udělám alespoň culík, ráno si je rozpustím a vypadá to mnohem lépe.

- Poslední dobou používám hodně "vlnité" gumičky. Dají se z vlasů krásně vyndat a nezamotají se mi, takže si nevytrhám půlku vlasů.

- Barvy. No, teď jsem 3/4 roku používala normální chemické barvy s tím, že se mi stejně hodně vymyly a šlo spíš o lehkou změnu odstínů, protože mám vlasy tmavé. Dřív jsem používala jednou za čas Hennu. Teď bych se k ní zase chtěla vrátit (někdo tvrdí, že to nejde, ale mně to vždycky šlo v pohodě a bez újmy, ale barveným blondýnkám nedoporučuji - to by mohly vlasy zezelenat.) Chci se k ní vrátit hlavně proto, aby nebyly vlasy zničené. Já je mám docela v pohodě, nesnesu roztřepené konečky, takže když nějaké mám, hned to stříhám. Teď bych se jim chtěla vyhnout úplně, ať mi vlasy pěkně narostou. :)

- Laky na vlasy používám hodně zřídka. Mám tu zkušenost, že mi to vlasy strašně ničí i po jednom použití. A když už něco takového použiju, není to vyloženě lak, ale zpevňující voda od Baley, která je  mnohonásobně šetrnější. Ono už jen fakt, že vám lak dostane z látky i propisku značí to, že by na hlavě vůbec neměl být.

- Občas si dám do vlasů suchý šampon Batiste, který asi každý zná. Řekla bych, že je to nejlepší sucháč na trhu a vlasům nijak neubližuje.



You Might Also Like

4 coments

  1. Skvelý článok, opäť, ako vždy. :))
    Veľmi rada si prečítam každý tvoj nový príspevok, čím ďalej tým zaujímavejšie články.:)

    Môj BLOG-KLIK♥

    ReplyDelete
  2. Podľa mňa je najdôležitejšie vlasy pravidelne vlásky zastrihávať, pretože nech s každý hovorí čo chce, zničené a rozštiepené končeky sa už dokopy nedajú a pomôžu im len nožničky :) Inak krásny nápad s tým darovaním vlasou, bolo by to vážne krásne gesto a keby mne moje vlasy rástli rýchlo, tiež by som sa na to dala. xx

    Simona | l i v e i n f o x w o r l d

    ReplyDelete
  3. Ahoj, super článek, měla jsem taky takový nápad na toto téma :) Mým snem bylo vžycky mít dlouhé vlasy, ale rostou mi pomalu a já jsem strašně netrpělivá. Jinak vlasy už vůbec nefénuji ani nežehlím. Bohužel mi moc nevyhovují přírodní šampony, jako jsou kopřivové, nebo březové, mám po nich vlasy jak hřebíky. :( Jinak kokosový olej sem tam taky použiju, ale spíš si dělám masku z oliového oleje, medu a kávy, má to PRÝ pomoct k růstu. Jinak ricinový olej doporučuji! Já ho spíš používám na obočí a na řasy a je to vážně zázrak :)

    PS: to darování vlasů je krásný nápad :)

    http://hermator.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  4. Keď som prešla z brunetky na blondínku, moje vlasy vyzerali zdravo tak týždeň - potom nastala krutá realita a ja som denne chodila po drogériach a e-shopoch a hladala som produkty ktoré by mi pomohli:) tiež som zastánca že aspoň raz za mesiac minimálne treba vlásky podstrihnúť:) k tomu som začala používať 100% prirodne šampóny bez farbív a parfumerácii a nemôžem sa vynachválť:)

    http://lifebyvan.blogspot.com

    ReplyDelete