10 věcí, kterých se můžete zbavit

3:45 PM

Rozhodla jsem se založit kategorii Za málem. Protože méně je někdy více a mě hrozně baví třídění věcí. Dělám to poslední dobou dost často a chci mít všechno krásné, ale používané. Nic co by mi tu jen tak překáželo a bylo k ničemu. Budou tu články jako typu Všechna má kosmetika, Všechny mé kabelky a tak dál. To je to, co bych si představovala. Zároveň nějaké tipy a doporučení. Taky bych chtěla upozornit, že pro mě "málo" jak říká název rubriky a tedy i akorát, může být pro někoho hodně a naopak. Je to zkrátka individuální. Dále je jasné, že mít méně věcí neznamená mít hadry na podlahu. Naopak si chci zakládat spíše na kvalitě než na kvantitě. No a to je vše k úvodu rubriky a toho, co se tu bude dít. 

V prvním článku bych vám chtěla dát malé tipy na to, čeho se zbavit, pokud chcete mít doma větší prostor, nebo nechcete prostě jen skladovat zbytečnosti.

Rovnou bych vám také prozradila techniku třídění věcí z knihy Zázračný úklid - nech si jen to, co v tobě probouzí radost, když to vezmeš do ruky, co miluješ a nebo to, co opravdu a skutečně potřebuješ - a opravdu VÁŽNĚ potřebuješ. 




1) přebytek kosmetiky

Ne že bych měla někdy vyloženě kvanta kosmetiky - myslela jsem si, že ano, ale když jsem se koukla na videa "jak skladuji kosmetiku" pár youtuberů, zjistila jsem, že zase tolik ne. Nicméně jsem se většiny kterou nepoužívám zbavila a pomalu jsem tu horší a méně kvalitnější začala měnit za lepší a menší množství. Můžu říct, že už nějakou dobu nevlastním žádnou řasenku. Před nedávnem jsem si tedy koupila průsvitný zpevňovací gel na obočí a řasy, do kterého jsem si ještě přimíchala špetku ricinového oleje, ale jinak klasickou řasenku (momentálně) nemám, protože ji zrovna na léto vůbec nepotřebuji. Zase na sebe musím ale prozradit, že mám dost rtěnek - používám je ale opravdu všechny, ty které ne, vždy hned nabízím dál. A o tom to je.

Ale nemáme jen tu dekorativní kosmetiku, že. Mít spousty šamponů, masek, gelů a já nevím čeho, je podle mě taky pitomost. Nejlepší je mít pár těch svých oblíbenců a zkoušet s pomocí internetových recenzí (a testrů v obchodě, co se dekorativky týče). Ušetříte pak spoustu peněz a ve finále i místa. Rozhodně bych ale doporučovala nakupovat přes internet (Notino, Elnino například), protože ceny jsou mnohem výhodnější.

Já si momentálně brousím zoubky na Hoola bronzer od Benefitu nebo Bahama mama od The balm. Momentálně používám svůj jediný bronzer od Trend it up v tak opěvované konturovací paletce. Odstín je dost podobný jako dva uvedené bronzery, jen bohužel vůbec nevydrží a tak bych ho časem chtěla nahradit. 

2) přebytek bižuterie

Jo, bižutérie. Té jsem kvantum opravdu měla. Zkrouhla jsem to na pár pro mě důležitých kousků, ale jinak bižuterii skoro vůbec nenosím. Opět mám raději méně kvalitních šperků. Škoda že někde nemám fotku, kolik jsem toho měla. Bylo toho opravdu spoustu.

3) hrníčky

Kdyby to bylo na mě, tak bych v kuchyni neměla šedesát hrnečků, ale třeba 4-5 krásných milých hrnečků, protože i z těch šedesáti používám jen těch pár vyvolených. Do toho ale teď, jako student obývající kuchyni svých rodičů, zatím nemůžu kecat.

4) notebook

Můj notebook má 16GB - a to jsem nedávno dostala nový. Věděla jsem to, počítala jsem s tím. Nemám ráda bordel na ploše a menší kapacita mě nutí stále něco mazat. Mám ještě tedy vysokokapacitní harddisk, na kterém už trošku nepořádek mám, ale chystám se ho také promazat.

5) sentimentální předměty 

Vzpomínky vám nikdo nesmaže, to je asi to, co k tomuhle řeknu. Samozřejmě, nějaké předměty je pěkné si schovat, ale není nutné skladovat vše. A nebo v tom mít alespoň systém. Já mám několik krásných diářků. Například na tancování, kam lepím fotky, i lístky ze soutěží a podobně. Mám to ale pěkně rozdělené a nemíchá se mi nic dohromady. 

6) vzorečky kosmetiky 

Mám na ně jednu dozičku, pravidelně je třídím a převážně si nechávám jen vzorečky vůní. 

7) propisky, které nepíšou 

Nemám ráda kvantum propisek a ještě ke všemu, když nepíšou. Zároveň mám ale při zkoušce panickou hrůzu, že mi dopíše propiska a musím mít na lavici minimálně (!) dvě. O to horší je, když pak žádná nepíše... Minulé září jsem si dokonce koupila bombičkové pero a světe div se, bombičky stále mám, pero nosím stále v penálku a už se mnou přežilo dvoje zkouškové. Nevýhoda je, že si text nemůžete zabarvit zvýrazňovačem, protože jinak dost vymizí. Dá se tedy jen podtrhávat.


8) "může se to někdy hodit" 

Blbost. 
Opravdu se těch dvacet krabic od bot bude někdy hodit? A kdyby jo, chcete mít něco v nevzhledných krabicích? Ne.

9) ošklivé spodní prádlo 

Momentálně mám spodní prádlo rozdělené do několik sekcí. Černá hromádka. Bílá hromádka. Červená hromádka + pár jiných barev. Nemám ráda, když mi to neladí, takže hned vím, kam sáhnout a opět v tom je systém a řád. Dřív jsem měla i spodní prádlo na ty dny a obvykle vypadalo o dost hůř - bylo na nich napsáno Friday, i když byl třeba čtvrtek, a nebo nějaký vtipný nápis, který mi stejně nepřišel vtipný. :) Pak jsem si řekla, že s tímhle končím a budu tu mít jen to, v čem se nebudu stydět, kdyby mě někdo zahlédl. Protože jsem žena a zasloužím si nějak vypadat, že.

Jinak - ponožky s nápisy dnů klidně nosím. Ne že ne. Mám je dokonce moc ráda. I když je úterý a já mám středu.

10) časopisy 

Pokud si opravdu chcete něco vystřihnout, tak hned. Proč to odkládat? Pak už se to nikdy neudělá a budou se akorát tvořit kupičky a kupičky. 

You Might Also Like

2 coments

  1. Já jsem před časem dělala docela čistku a chystám se na další. Vytřídila jsem si kosmetiku, hodně jsem toho radovala a ten zbytek jsem dala dětem na skauta - využijí to při různých hrách na indiány a při malování prsty a já nevím čem. Skautská vedoucí se mi smála, ale říkala, že je to dobrý nápad, že u nich se nic neztratí.
    Potom jsem třídila kuchyni, vyházela jsem zavařovačky, které jsem schovávala na nevím co, staré hrníčky a ošklivé sklenice, nepoužívané hrnce a věci, které ani nevím, na co jsou.
    Přebrala jsem si oblečení, některé kousky vyházela (přesně jak píšeš, spodní prádlo na "ty" dny letělo) a nechala si jen věci, které nosím a cítím se v nich dobře. To samé jsem donutila udělat přítele, který je po své mámě přehnaně opatrný na věci a nechává si kalhoty, které mu už pět let nejsou. Byly toho dva velké pytle, které šly do kontejneru.
    Teď plánuji probrat šuplíky svého psacího stolu. Mám tu hodně papírů, protože je vždy využívám tak, abych je popsala z obou stran, ale jsou tu i zbytečnosti, staré časopisy, zmuchlané desky, penály a pastelky... no jsem na sebe zvědavá.
    Nejlepší na tom je, že nic z toho, co šlo pryč, mi nechybí. Ani trochu!

    ReplyDelete
  2. Inspirativní! :) Také ráda třídím, i když jen jednou za čas! :D Časopisy jsou blbost skladovat, ale dělám to! :D Zpětně se do nich nikdy nepodívám... :D A s kosmetikou to mám podobně, také si někdy říkám, že už bych mohla brzdit a pak vidím sbírku jiných... někdy mi to přijde až nechutné! :D Vzpomínky jsou moje srdcovka, psala jsem o nich zde a pokračuji dále! :)

    LifestyleBirdie - papírové vzpomínky

    ReplyDelete