RECEPT: Jahodové knedlíky zdravě

10:48 PM

Poprvé v životě jsem vařila ovocné knedlíky a rovnou jsem si vybrala tu zdravější verzi. (A musím říct, že se dokonce povedly!) Chápu, že někdo radši ty normální klasické, ale věřte mi, chutnají skoro stejně, rozhodně ne o nic hůř. Možná je to o maličko větší piplačka díky přidanému medu, který při koulení lepí, ale kdo se tomu chce vyhnout, může dát samozřejmě normální cukr. To je opravdu každého volba. :)


Ingredience (1 porce):

85g ovesných vloček
130g tvarohu
1 vejce
med
ovoce (jahody)
normální máslo/kokosové máslo

Postup: 

Těsto připravíme z rozmixovaných vloček, tvarohu a vajíčka. Můžeme přidat trošku vody, ale opravdu jen maličko, aby se nám to lépe rozmixovalo. Přidáme i med, nebo třtinový cukr. S medem je to trošku složitější, těsto dost lepí a hůř se s ním pracuje, takže si musíte mýt častěji ruce, ale je to pro nás zdravější, což bych řekla za to stojí. Po té do těsta vkládáme jahůdky a tvarujeme kuličky.
Knedlíčky dáme pak na 7-8 minut do vroucí vody.

Víte, on by někdo řekl, že fuj - vločky. Ale když se zamyslíte, mouka opravdu nemá žádnou skvělou chuť, a rozmixované vločky jsou na tom podobně. Rozdíl je v tom, že vám dodají spoustu vitamínů a potřebných látek, kdežto obyčejná mouka nám nedá nic. :)

Výsledné knedlíčky si můžeme pomazat trochou másla, nebo i spoustou másla, je to na nás a na našich chutích a preferencích. Můžeme použít i kokosové máslo, což se přiznám, že jsem tentokrát vynechala. Já si dala na knedlíčky ještě tvaroh s medem, Jiříkovi jsem na to zase dala spoooustu moučkového cukru, protože to tak má prostě rád a oba jsme byli spokojení.






You Might Also Like

1 coments